get to know me tag

2016-09-18 13:23:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


 
 
tänkte att jag skulle göra en get to know me tag då jag har förändrats en hel del sen jag startade den här bloggen 2007 (dock tog jag bort alla inlägg och började om 2009). SÅ ja jag tänkte att vi drar en sån!
 
Vad heter du?
well ladies and gentlemens Nikita heter jag då, fullständiga namn nikita frideborg marianne filén och ja, frideborg kan vara det fulaste namnet ever. no offense men jag tycker inte att det är charmigt nånstans.
 
Vad har du för smeknamn? 
jag har haft en hel del olika genom åren, kit, kita, chiquita, nikitchi, nickybitch haha. 
men det är nog kita som gäller och som jag använder själv.
 
När är du född?
jag är född 1994 så är alltså 22 år
 
Vad har du för stjärntecken? 
 
Har du någon sjukdom? 
well yaas, har diabetes som jag fick när jag skulle fylla nio och på köpet fick jag struma som är att sköldkörtlen inte producerar tillräckligt med hormoner typ. sen har jag vitligo, det är en hudsjukdom då pigmentena dör och det blir vita fläckar de sätter sig även i håret så vissa hårstrån blir vita.
 
Vart jobbar du?
just nu jobbar jag på dagis på solliden som långtidsvikarie (?) dock slutar min tjänst i januari
 
Vad har du för hårfärg?
ja det är väl just nu en blanding mellan ljusbrunt och brunt? annars så är min vanliga brun 
 
Vad har du för ögonfärg?
har blåa ögon jag, önskar dock att jag hade haft pappas ögonfärg då dom verkligen är isblåa, so fab
 
Har du några piercingar? 
svar nej, endast öronen men kan inte klassa det som en piercing. har dock haft i läppen i kanske tre fyra timmar då jag tog en säkerhetsnål och tryckte igenom hemma hos min kompis när jag var mindre. fick absolut inte ta hål där för mamma för hon sa att du är bara inne i en period och kommer ångra dig. ack så rätt hon hade, efter tre fyra timmar som sagt så tyckte jag att det var fult och tog ut det.
 
Har du någon tatuering?
nej inte än, jag är sjukt sugen på att göra någon men det är just det där att den ska sitta där hela livet så vill inte göra något förhastat och spontant så det blir som piercingen i läppen. 
 
Höger eller vänsterhänt?
I'm a rightie, önskar med hela mitt hjärta att jag var vänsterhänt för det är typ det coolaste jag vet. har försökt att träna upp vänstern och det går att tyda vad jag skriver och jag börjar fan få kläm på det så snart kanske jag kan säga att jag är båda
 
Vem är din bästa vän?
den här frågan gör mig nästan lite deprimerad haha, då jag aldrig haft en bästa vän. eller ja jag har väl haft en bästa vän från min sida men inte tillbaka? haha kan man säga så?
jag har få men jävligt bra vänner, vissa öppnar jag mig för mer än andra men min bästa vän är sofie, helt utan tvekan. den kvinnan är den jag vänder mig till när jag mår dåligt och har jag inte pratat med henne på en dag eller inte svarat henne så blir hon fundersam. kan säga att jag har haft en dålig dag och då brukar jag kunna skita i att svara men då visar hon mig hur en riktig vän är och säger att det är då jag ska höra av mig. hon är den mest fantastiska människan jag känner helt klart. 
 
Vilken är din favoritfilm?
jag är inte den som tycker om att titta på film, blir mest rastlös eller somnar för det blir långtråkigt. men harry potter filmerna är alltid bra, förutom the golbet of fire. sen alla step up filmerna är sjukt bra.
 
Vilken är din favoritserie?
how i met your mother utan tvekan, tittar på den varje kväll när jag ska sova och har faktiskt bara kollat klart serien en gång då jag faktiskt bestämde mig att se hela annars har jag typ börjat kolla om de första fyra säsongerna en triljon gånger. det var en tid när jag bodde hemma och bodde i husvagnen då jag tittade konstant på himym och tillslut drömde att jag var tillsammans med ted men var egentligen kär i barney? alltså den drömmen var sjuk, var tvungen att ta en pause från allt tittande efter det.
 
Vilken är din favoritlåt?
det är en sån svår fråga då musik är det jag andas och har så svårt att bara välja en. men gillar verkligen lalehs nya aldrig bli som förr  sen är jag hade en gång en båt och all in alltid låtar som alltid går på full volym när dom startar.
 
Vilken är din favoritfärg?
svart, svart, svart, svart, grått och återigen svart.
 
Vilken är din favoritresturang?
bashiras, lätt. blir aldrig besviken när jag går där ifrån
 
Vilken är din favoritaffär?
jag kan inte komma på en enda klädaffär som jag faktiskt gillar, alltså dom är ok men känner aldrig att åh vi måste gå dit dom har så bra kläder där! så jag måste faktiskt säga ica maxi, älskar att åka på maxi
 
Vilken är din favoritbok?
alltså jag läser aldrig böcker, verkligen aldrig. kan aldrig fokusera mig och läser en rad så har jag redan glömt bort den hur mycket jag än försöker. men det är en bok jag läste i högstadiet och gjorde även nått år senare en svenska uppgift åt elina som jag umgick mycket med då om det boken (what a friend eller hur). månskensligisterna tror jag att den hette. författaren bodde nånstans i sverige men flyttade sen till brunflo. det var faktiskt en riktigt bra bok så ja, den får bli min favorit.
 
Vilka är dina favoritskor? 
jag har inga speciella favoriter tror jag, jag gillar mina låga vita converse. sen har jag mina gula kängor som alla tycker är så fula, till viss del så är dom rätt fula men jag tycker att dom är så fulsnygga. älskar dom, ja det är nog mina favorit skor! 
 
Vilken är din favoritplats?
det vet jag helt ärligt inte, har absolut ingen aning. det är mysigt att vara i våran stuga runt kall men klarar inte av att vara där sen mormor gick bort då hennes aska ligger nergrävd där precis utanför huset och allt är bara så konstigt sen hon gick bort. 
 
Vart befinner du dig om 10 år? 
svarade på den här frågan igår men kan väl ta den igen. förhoppningsvis bor jag i hus, har fast inkomst och lever lyckligt med alla mina nära och kära i närheten.
 
Stationär eller bärbardator?
jag kan inte riktigt bestämma mig tycker att båda är härligt att ha, så skönt när jag har en bärbar och robin en stationär så jag kan välja vart jag vill sitta.
 
Känsla just nu?
lite ångestfylld och stressad typ, robin håller på packar för fulla muggar och jag sitter här. bara ser han gå runt i lägenheten och tar sina saker. hatar när han ska åka bort, blir så påfrestande för psyket då jag hatar att vara ensam, är mörkrädd och tror att det spökar överallt. eller jag vet att det spökar här men det har lugnat sig nu på senaste tiden.
 
Vem är din idol?
Anders Bagge alla dagar i veckan, behöver inte ens skriva varför för alla vet hur jävla mysig han är
 
Vilken är din favoritgenre? 
först och främst vill jag bara säga hur mycket jag hatar ordet genre, stavas helt annorlunda än vad det låter.
men komedi är min grej alltså
 
Vad tänker du på just nu?
hur många timmar och sekunder och dagar robin ska vara borta, vilket tjat det blev om honom nu men det är en sån dag när han åker så då blir det bara så. 
 
Vad har du på dig?
kläder? ne men ett par vanliga svarta jeansleggings från gina och nått grått linne
 
Vart vill du bo när du blir stor?
i en riktigt schysst villa, inte så centralt men inte för långt bort
 
Hund eller katt?
jag har haft hundar i hela mitt liv, fler än 20 stycken tror jag tom. så hundar, dom är så gosiga och glada, katter tål jag inte och dom är endast lömska
 
Coca-cola eller pesi?
oola zero, vanlig cola nu smakar så fruktansvärt sött och sen slipper jag ta insulin till den så de är soft. pepsi får jag så sjukt ont i magen av, vanlig eller max spelar ingen roll riktigt skumt faktiskt
 
Vad köpte du senast?
haha ja för er som känner mig väl så är det inte svårt att lista ut, men en redbull och en paket cigg. måste ta och sluta dricka så mycket redbull alltså men har typ blivit en vana och ett beroende efter den smaken så måste typ avgifta mig från allt som har med energidrycker att göra
 
Sms eller ringa?
beror helt på vad jag är på för humör, men oftast sms
 
 
Well that's it my friends, hoppas ni fått lära er något nytt om mig och vi hörs lite senare för nu måste jag passa på att vara med robin innan han drar.
pok
 
 
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback