måndagsångest.

2016-08-22 21:21:05 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


 
 
jahopp måndag igen, lite ångest och sådär. men värsta dagen är över, min födelsedag.
fyllde år i lördags, vaknade och hade endast känt stress hela fredagen över att det skulle finnas fika och att det ska se presentabelt ut här hemma. så vaknade första gången vid sju på morgonen, somnade om och vaknade klockan tio. fixade iordning allt, la i olaplex i håret och lät det värka ett bra tag. väckte robin, gick och duscha, fick frukost och när jag sitter i vardagsrummet och ska börja sminka mig i badrocken så plingar det på dörren. ja då kommer robins pappa och jossan med barn och jag kände bara STRESS. så skyndade mig in i sovrummet och klädde på mig. 
 
umgick med dom, tog fram fika osv. fick planksteksplankor och underlägg till dom och blev verkligen jätte glad. blir så tacksam över saker som man får. efter ett tag kom mamma och pappa, mer fika och mamma va snäll och tog med tårta så jag inte skulle sitta utan fika till alla. fick ett halsband, glas nagelfil och stänklappar till bilen av mina föräldrar. blev så himla glad av stänklapparna! så ska sätta fast dom någon dag framöver. fick även en jacka som jag ville ha av robin. blir så glad, inte av själva presenterna så utan av själva tanken. sen kom min bror också och jag fick en vit orkidé av honom så den pryder tv bänken just nu. 
 
efter ett tag kom peder och sa hej och sen sofie, sen sa bara sofie att vi skulle åka och jag förstog ingenting. men då hade sofie och robin bestämt att vi skulle äta ute, så det blev jag , robin, sofie, isa, julie och peder som tog och åt på viktoria. sen skulle vi spela kloter med isa och det blev lite extra saker som hände så det drog ut på tiden. men vi spelade en liten stund sen blev julie så himla grinig, hon va super hungrig så isa åkte hem. sen åkte jag och robin och spelade kloter med peder och simon. 
 
hatar att fylla år, dagen är endast fylld med ångest och besvikelse. jätte positiv jag vet men mina senaste födelsedagar har varit så hemskt dåliga så det finns inte. har typ inte varit samma sak sen min mormor dog så varje år så går mina tankar extra mycket till henne vilket blir då väldigt känslosamt. 
 
idag så åkte även min älskade bort till umeå och blir borta tills på torsdag, men ska inte klaga då han istället åker nästa vecka och blir borta i 11 dagar. sen så har jag haft personalmöte idag också. var så trevligt att va samlade allihopa för det var så längesen nu. 
 
imorgon blir det jobb sen middag med isa och saga, ska bli skönt att ha någon att äta med för annars lär jag inte äta nånting då robin inte är hemma. nu ska jag kolla på reprisen på idol och sen sofias änglar.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback