we were both young

2012-09-10 23:35:12 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Ibland brukar jag tänka på hur det skulle vara att ha en helt annan familj. 
När jag är hos mina vänner och ser hur dom lever så tänker jag tänk ifall jag bodde här,
hur skulle det då se ut i mitt liv? Eller om jag var någon annan, tex. någon som är frisk, skulle jag leva med mindre risker? Ta livet ännu lättare än vad jag gör idag? Ifall jag skulle druckit oftare, varit ute längre på nätterna, tagit mig upp lättare till skolan, skötit skolan bättre än vad jag gör idag, orkat dansat mer än vad jag gör idag.
 
Sånt här håller mig vaken på nätterna, ibland känner jag att jag vill leva ett annat liv. Testa något nytt, att vara i en familj som man är så tight med, kan berätta allt för. Kan inte påstå att jag berättar mycket för mina föräldrar. Det gör jag inte. 70% av det jag säger till mina föräldrar är lögner, för att de inte ska bli besvikna. Men i slut ändan blir det ändå så. 

Jag brukar tänka på om jag kanske ska börja säga sanningen, ta skiten direkt när jag gjort något dåligt. Innan de slutar tro på mig helt. Min pappa har sagt till mig och min bror ända sen vi var små att den som ljuger blir aldrig trodd i slutet. Han har en krafitg poäng i det han har sagt. Han säger fortfarande det till mig. Men känner inte att jag kan berätta det jag vill, berätta när jag gör fel. För jag vill inte göra fel. Jag vill vara felfri. Men det går inte. 

Jag ljuger för ofta, ljuger för vänner, lärare och andra i min närhet. Ljuger för att de inte ska bli besvikna, men ljuger inte om stora saker för vänner. Ljuger när jag säger att jag mår bra, om jag sköter min diabetes. För jag tycker det är jobbigt att folk ska bry sig så mycket. Jobbigt att de försöker hjälpa mig när jag egentligen vill klara mig själv.

Men ändå älskar jag mina vänner för att de stöttat mig igenom det här, igenom allt. Men jag tackar de allt för sällan, jag är tänker inte på att tacka mina vänner. För jag försöker hjälpa tillbaka, Men borde kanske tacka mer, mer än vad jag gjort, förklara att de hjälper mig, och att det gör mig starkare. Och att jag älskar dom för det. 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback