jag vill gå tillbaka, för jag älskar dig så mycket.

2012-03-01 10:08:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Vi satt med ryggen mot den gråa betongen.
Kännde att det är här vi hör hemma.
Jag röker, säger till mig själv.
Jag kommer få cancer.

Känner att jag gång på gång sviker min mamma och mormor.

Jag satt på trottoaren med en cigarett i ena handen och en kall cola i andra.
Undrar varför jag slänger bort mitt liv.
Förstör mitt liv.

Försöker hjälpa alla minna vänner igenom allt.
Men jag kan inte ens ta hand om mig själv.

Hur ska jag räcka till för andra,
när jag inte ens räcker till för mig själv.

Jag orkar inte höra mer tjat om att jag är en dålig människa.
Ett dåligt barnbarn som inte hälsar på.

Men dom känner inte som jag.
Inte samma smärta.
Inte samma känslor.

Är fan inte lätt att den personen som är sån stor del av ens liv.
Funnits där i alla lägen.
Är så vacker.
Så underbar.
Ska bara försvinna. 

Jag får höra att jag kommer ångra mig.
Jag får höra att dom vet att det är jobbigt.
Dom ser mig gråta.

Men ingen kan ta hennes plats.
Aldrig någonsin.

Jag älskar dig.
Jag älskade dig innan jag sett dig,
och kommer att älska dig när du inte längre finns.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback