ta nya tag och kämpa till ditt sista andetag.

2012-01-12 22:35:54 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag ska hänga knäveck med dig uppe bland molnen,
titta ner på alla förvirrande männsikor som yrar runt.
Skratta och le.
Vara glada att vi fortfarande har varandra.


Jag vet att du har ont.
Jag vet att du inte kan stå upp ibland.
Jag vet att du vill träffa mig så ofta du kan.
Jag vet att du mår dåligt.
Jag vet att du gråter.
Jag vet att du är stark.
Det gör ont i mig när jag får veta att du ligger på sjukhuset igen.
Alla dina besvär.
All den tid du måste slänga bort för att liggqa i en säng.
Det gör så ont i mig när jag ser hur trasig du är.
Hur trött du är efter alla mediciner.
Dina 30 tabletter.
30 tabletter om dagen.
Det känns så overkligt att det händer dig.
Jag känner hur mina ögon fylls med tårar så fort jag hör vart du är och hur du mår.
När det hände någonting med din hjärna.
Då du inte kunde prata.
Du var så slut.
Då dom skickade dig till umeå.
Då jag grät.
I flera timmar.
Alla dom där jävla umeå besöken.
Kan inte tänka mig ett liv utan dig.
Allt du någonsin gjort för mig.
Då du hjälpt mig även fast du mått så dåligt.
Alla gånger jag gråtit och velat åkt till er.
Fäller några tårar.
Inser hur stark du är.
Förstår att jag måste ta vara på tiden du har kvar.
Även fast jag inte vill se dig lida.
Men jag måste förstå att vi inte har all tid i världen.
Du ska veta.
Ingen kan någonsin ta din plats i mitt liv.
Jag älskar dig så mycket.
Då, nu & för alltid.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback