Jag är fan bättre nu än vad jag någonsin varit.

2012-01-14 01:30:58 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Går runt lika förvirrad som vanligt.
Blir stressad av alla männsikor som springer förbi mig.
Hoppar på första bästa bussen.
Sätter på musiken i högsta volym.
Det är redan mörkt.
Kliver av bussen.
Kollar mig omkring.

Sätter mig ner på trottoaren med en cigarett i ena handen och en ljummen cola i andra.
Går tillbaka mot staden endast för att få lite tid för mig själv.
Jag har aldrig tid för mig själv.
Aldrig tid för att tänka på mig själv.
Kollar upp i gatulampan och blir blind.

Känner själv att jag inte är värd den tiden jag ger mig.
Är inte värd den dyrbara kärleken från mina föräldrar.
Så många gånger jag svikit dom.

Jag dricker, precis som alla andra.
Men vet att mina föräldrar sitter hemma och dör av oro att jag ska falla ihop pga min diabetes.
Jag missköter mig.
Men vet att mina föräldrar inte orkar se mig falla i bitar längre, rasa bort.
Jag röker.
Säger till mig själv,
Du kommer få cancer.
Känner gång på gång att jag sviker min mormor.
Men har bestämmt mig nu.

Jag ska sluta röka.
På riktigt.
Jag ska börja sköta mig.
Sluta rasa ihop.
Gå sönder i tusen bitar.

Sätta mitt självfötroende så högt upp som möjligt.
Bevisa att jag kan.
Bevisa för min doktor att jag inte behöver hjälp från socialen.
Bevisa att jag är starkare än någonsin.
Hjälpa, alla som behöver min hjälp.

Och du, som sitter och känner att du inte är värd någonting.
Du är värd allt i hela världen.
Du måste sluta se ner på dig själv.
Du är perfekt på ditt egna sätt.
Lär dig att älska dig själv.



Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback